بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز و پایان روز دهم با برنز قایقرانی و طلای علیپور در سنگ‌نوردی + عکس و فیلم

7:00 - 11 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۳۴۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز و پایان روز دهم با برنز قایقرانی و طلای علیپور در سنگ‌نوردی + عکس و فیلم
نمایندگان کشورمان در دهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو در ۱۱ رشته ورزشی به مصاف حریفان رفتند که حاصل آن کسب یک مدال طلا و یک برنز بود.

خبرگزاری میزان - دهمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در‌حالی برای کاروان ورزشی ایران آغاز شد که نمایندگان کشورمان در ۱۱ رشته ورزشی (تیراندازی با کمان، قایقرانی، کبدی، بدمینتون، سنگنوردی، بسکتبال، شیرجه، واترپلو و شطرنج) به رقابت با حریفان خود پرداختند که حاصل آن کسب یک مدال طلا در سنگ‌نوردی مردان و یک برنز در قایقرانی بانوان بود.

مدال طلای ایران توسط رضا علیپور در سنگ‌نوردی مردان و مدال برنز توسط هدیه کاظمی در بخش کایاک تک نفره بانوان در رشته قایقرانی به دست آمد. 

بدین ترتیب کاروان ورزشی شهید حججی با کسب ۶ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۶ برنز در پایان دهمین روز از بازی‌های آسیایی در رده یازدهم جدول رده‌بندی توزیع مدال ایستاد و نسب به روز گذشته جایگاهش تغییر نکرد.

تیراندازی با کمان:

بایبوردی مغلوب حریف کره‌ای شد

در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی بخش انفرادی کامپوند و ریکرو پیگیری شد.

گیسا بایبوردی تنها نماینده ایران در این بخش بود که برای صعود به مرحله نیمه نهایی کامپوند انفرادی بانوان با «سی سو» حریف کره‌ای خود رقابت کرد، اما با نتیجه ۱۴۸ به ۱۴۴ شکست خورد و از صعود بازماند.

با شکست و حذف گیسا بایبوردی، پرونده کمانداران ایران در بخش انفرادی بازی‌های آسیایی به پایان رسید.

قایقرانی:

پایان کار افضلی با ششمی در کانوی یک نفره

آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های آسیایی امروز با برگزاری ۶ ماده در حال برگزاری است.

در نخستین رویداد امروز، رقابت‌های کانوی یک‌نفره ۲۰۰ متر برگزار شد که هیوا افضلی در رقابت با حریفانی از چین، تایلند، قزاقستان، ازبکستان، ویتنام، کره، ژاپن و اندونزی با ثبت زمان ۴۹.۸۹۸ در جایگاه ششم ایستاد.

در این رقابت چین، تایلند، قزاقستان اول تا سوم شدند.

کسب مدال برنز کاظمی در کایاک تک‌نفره

هدیه کاظمی در کایاک تک‌نفره ۵۰۰ متر در رقابت با حریفانی از چین، هند، کره، سنگاپور، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان و تایلند با ثبت زمان ۲:۰۰.۶۳ در رده سوم قرار گرفت و برنزی شد.

چن استفانی پاروزن سنگاپوری با ثبت زمان ۲:۰۰.۰۷۴ روی سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد. 

در این ماده چین به مدال طلا رسید.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

چهارمی اسکندانی و رضایی در کانوی هزار متر

کیا اسکندانی و نبی رضایی نیز در فینال کانوی دونفره ۱۰۰۰ متر به آب زدند و با حریفانی از ویتنام، کره، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، هند و تاجیکستان رقابت کردند که درنهایت با ثبت زمان ۳:۵۵.۳۰۱ دقیقه در جایگاه چهارم ایستادند. در این رقابت نمایندگان ازبکستان، قزاقستان و هند صاحب مدال شدند.

کایاک ۴ نفره ۵۰۰ متر ایران چهارم شد

فینال رقابت‌های کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر مردان صبح امروز سه‌شنبه در ورزشگاه واتر اسپورت هانگژو برگزار شد و پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، پیمان قویدل و علی آقامیرزایی با حریفانی از چین، کره، ژاپن، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، سنگاپور و تایلند رقابت کردند.

در این ماده نمایندگان ایران با ثبت زمان ۱:۲۶.۴۸۰ در جایگاه چهارم ایستادند. چین، کره و ژاپن به ترتیب صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

پرونده کایاک ۴ نفره بانوان با پنجمی بسته شد

هدیه کاظمی، الناز شفعیان، کیانا کمال‌زاده و تانیا کارگرپور در رقابت‌های کایاک ۴ نفره ۵۰۰ متر بانوان به رقابت با حریفانی از ویتنام، هند، قزاقستان، چین، ازبکستان، تایلند و کره پرداختند و با ثبت زمان ۱:۴۶.۹۴ در رده پنجم ایستادند. در این ماده چین، کره و ازبکستان اول تا سوم شدند. 

بدمینتون:

تنها نماینده بانوان ایران حذف شد

رقابت‌های بدمینتون بازی‌های آسیایی با حضور ۲۳ کشور در دو بخش مردان و زنان از امروز آغاز شد. یگانه کرمانی نماینده ایران برابر فاطیما عبدالرزاق از مالدیو قرار گرفت و با شکست ۲ بر یک از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

پرونده بدمینتون ایران با حذف حیاتی بسته شد

علی حیاتی نماینده بدمینتون کشورمان در بخش مردان مقابل رقیب کامبوجی با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار‌ رفت تا پرونده بدمینتون ایران با شکست وی و یگانه کرمانی‌ بسته شود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

کبدی:

پیروزی تیم ملی بانوان در نخستین گام مقابل نپال

تیم ملی کبدی زنان ایران در اولین دیدار خود از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی مقابل نپال به میدان رفت و با نتیجه ۴۳ بر ۱۹ به پیروزی رسید. تیم ملی کبدی زنان ایران در بازی‌های آسیایی در گروه B مسابقات با تیم‌های بنگلادش و نپال همگروه است.

سعیده جعفری، صدیقه جعفری، فاطمه خدابنده‌لو، غزال خلج، رویا داودیان، محدثه رجبلو، مریم سلگی، محبوبه سنچولی، فریده ظریف‌دوست، زهرا کریمی، فاطمه منصوری، راهله نادری  اسامی بازیکنان اعزامی به این مسابقات است.

شایلاجا جین هندی به عنوان سرمربی و سلیمه عبدالله‌بخش به عنوان مربی و زهرا رحیمی‌نژاد به عنوان مربی هدایت این تیم را بر عهده دارند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

پیروزی تیم ملی مردان مقابل مالزی

تیم ملی کبدی مردان ایران در دومین دیدار خود از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی مقابل مالزی به میدان رفت و با نتیجه ۵۳ بر ۲۳ به پیروزی رسید.

تیم کبدی مردان ایران در این رقابت‌ها در گروه B با کره جنوبی، پاکستان و مالزی همگروه است و باید در سومین و آخرین دیدار خود در این مرحله به مصاف کره جنوبی برود.

فاضل اتراچالی، امیرحسین بسطامی، میلاد جباری، محمدرضا شادلو، معین شفقی، امیرمحمد ظفردانش، محمدرضا کبودراهنگی، رضا میرباقری، حمید میرزایی نادر، علیرضا میرزائیان، محمدکاظم ناصری، محمداسماعیل نبی بخش اسامی بازیکنان اعزامی به این مسابقات است.

غلامرضا مازندرانی به عنوان سرمربی، وحید خراقانی به عنوان مربی و روح‌الله آقاسی به عنوان سرپرست هدایت این تیم را برعهده دارند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

سنگنوردی

سریع‌ترین مرد عمودی ایران طلایی شد

مسابقات سنگنوردی در بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۱۱:۳۰ امروز (سه‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۲) در استادیوم «شائوژینگ ککیائو یانگشان» با رقابت ۲۳ سنگ نورد در ماده سرعت آغاز شد.

هر مرحله از مسابقات سنگ‌نوردی در ماده سرعت به صورت یکی در میان برگزار می‌شود؛ ابتدا مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های زنان برگزار شده و بعد همین مرحله از جدول مردان پیگیری می‌شود.

در ادامه مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات زنان دنبال شده و همین روال تا پایان رقابت‌ها و تعیین نفرات برتر هر دو بخش زنان و مردان ادامه دارد.

مرحله اول

رضا علیپور که یکی از ستاره‌های نامدار این رشته محسوب می‌شود، قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه دارد و در دوره گذشته بازی‌های آسیایی به میزبانی جاکارتا نیز مدال طلا را کسب کرده، ابتدا ارتفاع دیوار را در پنج ثانیه و ۵۲۰ هزارم ثانیه طی کرد. او در تلاش دوم رکوردش را به پنج ثانیه و ۱۸۴ هزارم ثانیه بهبود بخشید و خود را تا رتبه چهارم بالا کشید.

یک‌هشتم نهایی

میلاد علیپور ملی‌پوش سنگنوردی ایران در بخش مسابقات سرعت مردان در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جینبائو لونگ» از چین رقابت کرد. در پایان این جدال نزدیک و دیدنی، نماینده کشور میزبان موفق شد زمان پنج ثانیه و ۵۴۲ هزارم ثانیه را ثبت کند.

یک‌چهارم نهایی

رضا علیپور در دومین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف «سئونگ‌بئوم لی» از کره جنوبی رفت و با اختلافی اندک توانست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. او زمان پنج ثانیه و ۱۶۲ هزارم ثانیه را ثبت کرد؛ در حالی که سنگ‌نورد کره‌ای با زمان پنج ثانیه و ۴۱۷ هزارم ثانیه به کار خود پایان داد و تنها ۲۵۵ هزارم ثانیه با علیپور اختلاف داشت.

نیمه نهایی

مهمترین رقابت امروز در مسابقات سنگ‌نوردی مردان میان رضا علیپور دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و «وردیک لئوناردو» رکورددار اندونزیایی ماده سرعت در جهان برگزار شد.

«لئوناردو» در مرحله مقدماتی، تنها سنگ‌نوردی بود که دیواره ۱۵ متری را در کمتر از پنج ثانیه طی کرد، اما در مرحله نیمه‌نهایی، این ستاره ایرانی بود که با رکورد پنج ثانیه و ۱۶۳ هزارم ثانیه و ثبت اختلافی ۴۵۶ هزارم ثانیه‌ای نسبت به «لئوناردو»، زودتر انتهای دیواره را لمس کرد و فینالیست شد.

فینال

رضا علیپور در دیدار فینال با جین بائو لونگ از چین مسابقه داد و با ثبت زمان پنج ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه، انتهای طلایی دیواره را لمس و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. حریف چینی او هم از دیواره لیز خورد و ترجیح داد مسابقه را ادامه ندهد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

حسرت ۲۴۲ هزارم ثانیه‌ای میلاد علیپور

میلاد علیپور پسرعموی رضا علیپور که ۲۴ سال سن دارد نیز زمان پنج ثانیه و ۶۳۷ هزارم ثانیه را به ثبت رساند و رده دهم جدول را مقابل نام او درج کرد.

«لئوناردو» با رکورد ۴ ثانیه و ۹۷۸ هزارم ثانیه را ثبت کرد و صدرنشین شد. 

هر دو سنگ نورد ملی‌پوش مردان ایران توانستند به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند. «لئوناردو» در صدر ایستاد و سنگ نوردانی از چین و اندونزی دوم و سوم شدند.

رضا علیپور ملی‌پوش و سریع‌ترین مرد عمودی ایران موفق شد با ثبت زمان پنج ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه موفق شد «وونگ چئون نام» از هنگ کنگ را شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات سرعت بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کند. رقیب او زمان هشت ثانیه و ۲۱ هزارم ثانیه را ثبت کرد.

میلاد علیپور دیگر ملی‌پوش سنگ نوردی ایران در بخش مسابقات سرعت مردان بازی‌های آسیایی هانگژو، در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جینبائو لونگ» از چین رقابت کرد. در پایان این جدال نزدیک و دیدنی، نماینده کشور میزبان موفق شد زمان پنج ثانیه و ۵۴۲ هزارم ثانیه را ثبت کند. علیپور هم ارتفاع ۱۵ متری دیواره را در پنج ثانیه و ۲۸۲ هزارم ثانیه پیمود، ولی اختلاف زمانی تنها ۲۴۲ هزارم ثانیه، اجازه نداد فرصت حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را پیدا کند. بدین ترتیب او از جدول مسابقات سرعت خارج شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی و طلای علیپور در سنگنوردی سرعت

 

دختر سنگ‌نورد ایران، ۸۸۱ هزارم ثانیه برای صعود کم آورد

محیا دارابیان نماینده ایران در ماده سرعت زنان بود که با ۱۷ سنگ نورد دیگر به رقابت پرداخت. حریفان او از کشور‌های چین، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان، هند، اندونزی و ژاپن بودند.

در نخستین دور از مرحله مقدماتی، محیا دارابیان با زمان هشت ثانیه و ۸۱۸ هزارم ثانیه در رتبه نهم ایستاد. او با ثبت رکورد هفت ثانیه و ۷۲۱ هزارم ثانیه در تلاش دوم، جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی و جمع ۱۶ نفر برتر را کسب کرد. 

مرحله یک‌هشتم نهایی به صورت تک‌حذفی برگزار شد و هر سنگ‌نورد تنها یک بار فرصت داشت شانس خود را امتحان کند. هر یک از هشت سنگ‌نوردی که در نیمه بالایی جدول ایستادند مقابل یکی از هشت سنگ‌نورد نیمه دوم جدول قرار گرفتند و ورزشکار پیروز راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

در بخش زنان، سنگ‌نوردانی از اندونزی (۲ نفر)، کره جنوبی (۲ نفر)، چین (۲ نفر)، تایلند ژاپن به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. محیا دارابیان ملی‌پوش ایران در آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی با «جئونگ جیمین» از کره جنوبی رقابت کرد. او با اختلافی اندک شکست خورد و از دور مسابقات سرعت کنار رفت. دارابیان رکورد هفت ثانیه و ۹۴۳ هزارم ثانیه را ثبت کرد و تنها ۸۸۱ هزارم ثانیه برای صعود کم آورد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

بسکتبال:

حذف تیم ملی ایران با شکست نزدیک مقابل فیلیپین

در ادامه مسابقات بسکتبال تیم ملی ایران در مرحله یک‌چهارم بازی‌های آسیایی مغلوب فیلیپین شد و از گردونه مسابقات کنار رفت. هاکان دمیر شاگردانش را با ترکیب ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، نوید رضایی فر، متین آقاجانپور و سجاد مشایخی به میدان فرستاد. در نهایت ایران این دیدار را با نتیجه نزدیک ۸۴ بر ۸۳ واگذار کرد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد تا وداعی زودهنگام با مسابقات داشته باشد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

واترپلو

تیم ملی واترپلو ایران در دومین بازی خود به مصاف تایلند رفت و ۲۶ بر ۷ پیروز میدان شد. 

تیم ملی کشورمان در نخستین مسابقه هم کره‌جنوبی را شکست داده بود و فردا در سومین و آخرین دیدارش به مصاف چین، میزبان مسابقات خواهد رفت که در صورت پیروزی به عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی خواهد شد.

طبق برنامه این بازی‌ها، تیم‌ها ابتدا در دو گروه ۴ تیمی به مصاف یکدیگر می‌روند که تیم ایران در گروه اول (A) این دوره از مسابقات با چین، تایلند و کره جنوبی همگروه است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

 

شطرنج:

تساوی ارزشمند تیم ملی ایران مقابل هند

در ادامه مسابقات شطرنج در بازی‌های آسیا، تیم ملی شطرنج کشورمان مقابل هند به تساوی ۲ بر ۲ رسید. هند در رده‌بندی جهان در جایگاه دوم قرار دارد.

در میز یک از دور پنجم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو، پرهام مقصودلو مقابل گوکش نفر هشتم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان دست به کار بزرگی زد و این حریف قدرتمند را شکست داد.

در میز دو سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی نتوانست مقابل پراگناناند‌ها نفر شانزدهم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان به موفقیت برسد و شکست را پذیرفت.

در میز سه پویا ایدنی مقابل ویدیت نفر بیست‌و‌هشتم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان به تساوی دست یافت.

در میز چهار بردیا دانشور هم مقابل هاریکریشنا نفر بیست‌و‌ششم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان مساوی کرد.

تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران با این نتیجه ضمن حفظ جایگاه خود در صدر جدول، گام بزرگی برای کسب مدال خوش رنگ در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ را برداشت.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز دهم با برنز قایقرانی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *